انواع پروتز صورت برای ایجاد چاقی طبیعی چهره و درمان لاغری گونه ها

لاغری صورت

پروتز صورت یک نوع جراحی زیبایی بر روی گونه‌های صورت فرد می‌باشد. برای گونه گذاری و چاق کردن صورت، یک جراح پلاستیک ممکن است یک ایمپلنت جامد را روی استخوان گونه قرار دهد. معمولا از چربی‌های خود بیمار یا پرکننده‌های بافتی برای این منظور استفاده می‌شود. به ندرت، ممکن است برش‌هایی روی استخوان گونه داده شود. گونه گذاری معمولا با روش‌های دیگری مانند لیفتینگ صورت یا پروتز چانه همراه است.

صورت گوشتی در مقابل صورت استخوانی


صورت گوشتی

آیا می‌دانستید که دو نوع صورت وجود دارد؟ یکی از آنها صورت استخوانی است و دیگری صورت گوشتی است. در افرادی که “صورت استخوانی” دارند:

  • بزرگتر از سن واقعی خود به نظر می‌رسند.
  • در هنگام کاهش وزن، صورت آنها وزن از دست می‌دهد.
  • هنگامی که به پایین نگاه می‌کنند، گونه‌هایشان گود به نظر می‌آید.
  • نسبت به وزن واقعی خود کم وزن‌تر به نظر می‌آیند.

در افرادی که “صورت چاق” دارند، معمولا:

  • جوانتر از سن واقعی خود به نظر می‌آیند.
  • صورت پر گوشتی دارند.
  • هنگامی که به پایین نگاه می‌کنند، غبغب دارند.
  • چاق‌تر از وزن واقعی خود به نظر می‌رسند.

پیری و ویژگی‌های صورت


همانطور که شما بزرگتر می‌شوید، چربی موجود در چهره خود را از دست می‌دهید، که به نمایان شدن علائم قابل رویت پیری کمک می‌کند. حفظ وزن نرمال و سالم به شما کمک می‌کند که حتی پس از رسیدن به سن 40 سالگی، جوان به نظر برسید. در مطالعه‌ای که در میان دوقلوها انجام شد، نشان داد که در یکی از دوقلوها که شاخص چهار نقطه بدنی بالاتری داشت، پس از 40 سالگی، جوان‌تر از سن خود به نظر می‌رسید. سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد آب، قرار گرفتن در معرض خورشید و برخی داروها نیز می‌تواند ظهور پیری را تحریک کند.  اگر در نوجوانی و در سنین 20 سالگی چهره‌ای گوشتی دارید، انتظار داشته باشید که با افزایش سن، این حالت از بین برود. کلاژن، یک پروتئین است که خاصیت الاستیسیته و کشسانی به پوست شما می‌دهد، هنگامی که سن شما از 20 سالگی، عبور کرد، انعطاف پذیری آن اندکی کاهش می‌یابد، که همراه با کاهش چربی در ناحیه صورت شما است که باعث کاهش حجم آن می‌شود و تمام این اتفاقات نتیجه طبیعی افزایش سن است. بازسازی گونه‌های شما مشابه حالتی که در جوانی داشته‌اید، ممکن است امکان پذیر نباشد.

در مورد انتظاراتتان، واقع بین باشید


برای اینکه صورت گوشتی و چاقی به دست آورید، افزایش وزن ناسالم راه مناسبی نیست. هنگامی که شما در برنامه افزایش وزن قرار می‌گیرید، به خصوص اگر نیازی به افزایش وزن نداشته باشید، نمی‌توانید با اطمینان تعیین کنید که وزن اضافه شده، در کدام قسمت بدن قرار گیرد. به عنوان مثال، در نهایت ممکن است دچار چاقی شکم، کمر و یا ران شوید، اما چهره چاق‌تری به دست نیاورید. اگر کمبود وزن دارید، با شاخص توده بدنی 18.5 و یا کمتر، افزایش وزن می‌تواند به شما کمک کند که در تمام قسمت‌های بدن، فربه‌تر به نظر برسید از جمله در چهره تان. در حین دوره افزایش وزن، صبور باشید و درک کنید که چهره کشیده و لاغر یک مولفه ژنتیکی دارد که نمی‌توانید تنها با رژیم غذایی یا ورزش آن را تغییر دهید.

ایمپلنت صورت چیست؟


ایمپلنت صورت چیست؟

ایمپلنت‌های گونه موادی نرم و با دوام برای پروتز صورت هستند که به طور طبیعی به شکل گونه‌ها یا ناحیه استخوان گونه، حالت برجسته و نیمکره‌ ای می‌دهند. با گذشت زمان، تقریبا ساختار استخوانی چهره ما تحلیل می‌رود و به استخوان‌ های کمتر برجسته، تبدیل می‌شود. گرانش و حرکات زیاد صورت سبب می‌شود که بافت گونه از بین برود و گاهی باعث ایجاد خطوط عمیق لبخند شود. علاوه بر این، بافت نرم زیر چشم می‌تواند منجر به گودی و تیرگی زیر چشم شود. نتیجه نهایی این اتفاقات، از دست دادن چهره “جوان” و شکل قلب گونه است.  اشکال و اندازه‌های مختلفی از ایمپلنت، متناسب با چهره هر بیماری وجود دارد. به طور کلی آنها با توجه به بخش‌هایی از صورت که نیاز به افزایش حجم دارند، طبقه بندی می‌شوند.

پروتز و کاشت ایمپلنت گونه چگونه صورت می‌گیرد؟

ایمپلنت‌های گونه، مواد نیمه جامدی هستند که برای پروتز و ایجاد گونه‌های چاق‌تر به صورت اضافه می‌شوند. آنها معمولا از طریق ایجاد یک برش کوچک و غیر قابل مشاهده از داخل و زیر سطح لب بالایی و یا از داخل سطح پلک پایینی، انجام می‌گیرند. در نتیجه، نیازی به برش‌های واضح و قابل مشاهده نیست. پس از طی دوره نقاهت، تشخیص آنها از طریق چهره، مشکل خواهد بود. اکثر بیماران تصمیم می‌گیرند که یک بیهوشی عمومی کوتاه را در هنگام انجام عمل، داشته باشند.

در طول دوره نقاهت باید چه انتظاری داشته باشید؟

معمولا اندکی تورم پس از عمل‌های پروتز گونه رخ می‌دهد. این امر می‌تواند با انجام و دنبال کردن دستورالعمل‌های پس از عمل کاهش یابد. تورم در عرض چند هفته ناپدید خواهد شد. وجود درد بعد از این نوع عمل جراحی بسیار نادر است و بیشتر بیماران فقط اندکی حساسیت خفیف را گزارش می‌کنند.

آیا جایگزینی برای چاق کردن صورت، بدون ایمپلنت وجود دارد؟

بعضی از بیماران ممکن است از تزریق یک پرکننده، در ناحیه گونه استفاده کنند. انواعی از تزریق‌های “زمان دار یا موقتی” وجود دارد که معمولا برای رسیدن به این هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نتایج ممکن است تا 18 ماه طول بکشد، اگرچه این مدت می‌تواند متغیر باشد. در حال حاضر تزریق طولانی مدت‌تری که ایمن باشد، وجود ندارد.

چگونه باید جراح خود را انتخاب کنید؟

هرچه شما در مورد گزینه‌های مورد هدف خود آگاه‌تر باشید، انتخابی که انجام می‌دهید بهتر خواهد بود. بهتر است جراحی را انتخاب کنید که تجربه عمل‌های زیبایی داشته و همچنین اطلاعات و شناخت از استخوان گونه، بافت نرم و عضلات صورت داشته باشد.

چگونگی افزایش وزن در صورت


چگونگی افزایش وزن در صورت

چهره لاغر می‌تواند شما را لاغرتر از آنچه که دوست دارید، نشان دهد، به خصوص اگر شما یک چارچوب بدنی بیش از حد کشیده و باریک داشته باشید. اگر پزشک‌تان به شما گفته است که افزایش وزن، سلامتی شما را بهبود می‌بخشد، یک رویکرد سالم برای افزایش دادن وزن داشته باشید. شما نمی‌توانید تضمین کنید که وزن اضافه شده، به گونه‌های شما برود، اما با رسیدن به یک وزن سالم، می‌تواند صورت شما را نیز فربه‌تر کند و رنگ پوست شما را بهبود ببخشد، بنابراین شما می‌توانید سالم‌تر به نظر برسید.

افزایش وزن سالم

افزایش وزن هنگامی اتفاق می‌افتد که کالری بیشتری مصرف می‌کنید تا اینکه سوزانید. خوردن این کالری از غذاهای کافی مانند پروتئین‌ها، دانه کامل غلات، سبزیجات نشاسته‌دار، چربی‌های غیر اشباع و لبنیات، باعث می‌شود که شما با استفاده از رژیم غذایی مطلوب به وزن مناسب برسید. تغذیه مناسب، حالت و رنگ پوست شما را بهبود می‌بخشد و همچنین انرژی و رفاه عمومی شما را بهبود می‌بخشد. از افزایش سریع وزن پرهیز کنید که با مصرف غذاهای فست فود، بستنی و سودا حاصل می‌شود، زیرا این کار به شما کمک نمی‌کند که بهتر به نظر برسید یا احساس بهتری داشته باشید. کالری ناسالم از شکر، دانه‌های فراوری شده و چربی‌های اشباع شده باعث ایجاد چربی بیش از حد در بدن می‌شود که می‌تواند شما را مستعد خطرات بهداشتی مانند بیماری‌های قلبی و دیابت نوع دو، کند. برای به دست آوردن یک و نیم تا 1 پوند وزن در هفته، مصرف 250 تا 500 کالری در روز، مازاد بر کالری مورد نیاز برای حفظ وزن فعلی مورد نیازتان، لازم است. افزایش وزن، سریع‌تر از این مقدار- مخصوصا بدون انجام تمرینات ورزشی بدین معناست که شما به جای عضلات سالم، بافت چربی به بدن خود اضافه می‌کنید. در حالی که ممکن است چربی کمی به سمت چهره شما برود تا آن را چاق‌تر نشان دهد، شما نمی‌توانید تعیین کنید که چربی فقط به چهره شما برود؛ و تمام بدن شما چربی را دریافت خواهد کرد.

ورزش برای افزایش وزن

ورزش برای افزایش وزنانجام بیش از حد ورزش‌های قلبی عروقی می‌تواند مانع از حفظ کالری مازاد برای افزایش وزن شود، اما به طور کلی این تمرینات را متوقف نکنید. برای بدست آوردن سلامتی مناسب، هر هفته در چندین جلسه 20 تا 30 دقیقه‌ای، این تمرینات را با شدت متوسط ​​انجام دهید.  مربی ورزشی به شما کمک خواهد کرد تا به طور سالم عضله به دست آورید و به طور طبیعی فربه‌تر به نظر برسید. البته، شما نمی‌توانید افزایش وزن خود را معطوف پیشانی و چانه کنید اما به دست آوردن عضلات می‌تواند ظاهر کلی شما را بهبود بخشد، بنابراین شما می‌توانید بهتر به نظر برسید. هدف ایده آل، حداقل دو جلسه تمرین جامع در هفته است که همه تمرینات عضلانی اصلی را در بر داشته باشد، و حداقل هر تمرین را چهار تا هشت بار تکرار کنید. تمرینات قدرتی کمک می‌کند تا عملکرد فیزیکی، وضعیت و سطح انرژی شما بهبود یابد  که هر کدام از آنها در رسیدن به اندام ظاهری سالم و مناسب و بهبود شکل صورتتان کمک می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *